30. märts 2008

Jäär ujulas ning balletikoolis

Tija pidas täna sünnipäeva - Nõmme ujulas ja pärast Järvel mingis söögikohas ja seejärel Nõmme metsa all mängumõõkadega võideldes. Sünnipäeval oli peale Tija veel viis tüdrukut.
Üks sõber imestas, kas luban Tijal tõesti üksi sünnipäeva pidada - et tema ema ei lubavat. See oli mulle ootamatu. Miks ma peaksin keelama, ma ei pea Tija sõpru ju tingimata ta sünnipäeval tundma saama?
Kuidas sujub õppetöö? Geomeetriliselt. Tundsin eile matemaatikasse sukeldudes end tõeliselt õnneliku koduõpetajana. Kas Tija mu tunnet jagas, pole ma kindel, aga selgeks sai ta teema küll.
Teine eluline teema on balletikool ja Inetu Pardipoeg. Kui Tija ei peaks jaksama piisavalt treenida, tantsib parti Marjana üksi. Küsisin Tijalt, kas ta nõustub teiste inimestega ühtviisi sööma hakkama ja seeläbi võib-olla tugevaks saama, kui nõrkuse põhjus peaks olema väheses söömises, või vereprooviks arsti juurde minema, et kindlaks teha, kas ta tervis on korras, ega ole näiteks südamelihasepõletikku.
Vastus oli... eakohane. Tijale eakohane. Muuhulgas sain kuulda, et vägisi pole teda enam võimalik arsti juurde viia, ta lihtsalt ei tule, sest kardab vereproovi. Ja tavatoitu süüa ka ei suuda, ärgu ma mõelgugi.
Mida teha lapsega, kes paaniliselt kardab nii hambaarsti, vereproovi kui süsti? Ja kes peaaegu midagi niisugust süüa ei suuda, mida teised söövad, sest talle ei maitse ja tal hakkab (hakkabki!) halb?
Süüa ei tahtnud ma lapsena ise ka, naabrid olevat lausa arvanud, et ju ma suren ära, kuna ei söö peaaegu midagi. Aga hambaarsti ma ei kartnud ja vereproovi ning süsti küll kartsin, aga ei jooksnud ära...
Meenub Astrid Lindgreni raamat, kus vanem õde või vend ütles nooremale, et kui on tarvis ebameeldiva maitsega rohtu võtta, siis ta lihtsalt otsustab seda võtta ja siis võtabki.
Õeke vastas seepeale, et aga kui temal on vaja ebameeldiva maitsega rohtu võtta, siis tema otsutab, et ta ei võta, ja ta ei võtagi! Ega võtnudki...
Oli see "Lärmisepa tänava Lotta"? Küllap vist... Lugege, Jäär-järeltulijate vanemad, ja, uskuge mind, see on üks äraütlemata tark raamat!
Ja pidage alati meeles, kellena ning milliseks sünnivad-kasvavad lapsed, kes saavad alguse jaanipäeva paiku...
Samas, väga paljud balletitantsijad on just nimelt Jäärad... Tija üks õpetajaist Tõnu Veiler ka. Placementiõpetajast Galina Grigorjevna Morgunist rääkimata.
Alljärgneval pildil ongi Galina Grigorjevna aastal 2005 lavaproovis Tijat juhendamas.

Kommentaare ei ole: